Sunday, March 27, 2011

✖ putus cinta aku pilih ✖

i know that love is the best feeling ever..the best thing ever....nobody or what or it can match love...

fall in love...
aku jenis manusia yang sukar untuk jatuh cinta...
memang sukar..sebab aku dahulu seorang remaja yang anti-lelaki...
tapi..
itu tak bermakna aku seorang yang lesbian...

cuma...banyak kisah yang aku telah dengar dan lalui...
dan benda itu makin kuat untuk aku rasai...

dulu....
ramai juga lelaki yang mahu couple dengan aku...
bukan kebanggan aku rasa...
tapi...
derita..
aku menolak cinta mereka sebab masa itu aku muda lagi...

tapi...satu hari...
aku tidak tahu kenapa aku sukakan dia...
ex-bf aku...hubungan kami 4 tahun bertahan tapi musnah begitu sahaja...
aku terima cinta dia...tapi...selama 6 bulan aku tidak dapat cinta dia lagi..
aku ragu-ragu pada dia..aku takut..
takut pada cinta tidak seindah impian...

aku melihat kakak-kakak aku begitu sedih dengan cinta membuat aku takut pada cinta..
aku ingat lagi kakak aku pernah cakap..
"lelaki kejam..jangan percaya sangat.."
apalah yang aku masih sekolah rendah mengerti semua itu...
aku diam sahaja...

dan ya..kata-kata itu sedikit sebanyak mengajar aku macam-macam...
setelah cinta 4tahun dan putus..
telah mengajar aku erti dunia...

tanpa cinta..
dunia aku luas..
tanpa cinta..
aku boleh berdikari..
tanpa cinta..
aku boleh buat benda yang aku suka...
tanpa cinta...
aku rasa indah sekali..

memang betul putus cinta itu sakit...
tapi fikir semula..

putus cinta dengan bercinta...
manakah yang sakitnya pedih tapi sementara...

bagi aku..
putus cinta..
sebab...sakitnya hanya la seminggu dua atau tak tahu la..
tapi sakit itu boleh pulih kan???

bercinta dan kita kerap makan hati dengan kekasih kita..
boleh buat kita dendam....
lebih elok x payah bercinta sebab sakitnya akan kerap berlaku dari putus cinta yang kalau sakit biarlah betul-betul sakit...

hingga kini...
aku masih mencari cinta...
tapi bila ia sudah ada ikatan yang kukuh....

sekian



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

0 cinta utkku:

Usagi Sailor Moon - Link Select