Thursday, December 30, 2010

✖ takut ✖

0 cinta utkku
takutkan masa lampau...
telah membinasakan masa hadapan..

tapi...

kini aku bahagia...
cuma...
tidak cukup puas bagi aku...

aku inginkannya...
tapi
aku takut akan kehilangannya...
aku takut kecewa..
aku takut bila aku jatuh dan aku tak mampu bangkit..
aku takut aku tak dapat lupakannya...

apakah yang patut aku lakukan??
hadapi semua??
tapi aku takut..
aku memerlukan sokongan...
harap ada yang sudi hulur...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, December 28, 2010

✖ cemburu ✖

0 cinta utkku
cemburu dengan mereka yang sentiasa dapat miliki yang dikehendaki...
cemburu dengan mereka yang sentiasa beruntung...
cemburu dengan mereka yang sentiasa disayangi..

tapi...
semua perasaan itu dicucuk oleh syaitan...
manusia sanggup buat apa sahaja untuk mencapai yg ingin dimiliki..
asalkan manusia puas...

tapi...
aku sangat-sangat geram dengan masa yang cemburu dengan usia muda aku..

hhihihi~http://www.cute-smiley.com


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, December 22, 2010

✖ RAHSIA aku✖

0 cinta utkku
akan aku simpan ia hingga hujung nyawa aku..
akan ku kunci ia dgn kemas..
akan aku susun semua cerita...

aku hanya berkongsi rahsia aku dengan Yang Maha Esa....


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, December 14, 2010

✖ ingin ungkap tapi tergantung ✖

0 cinta utkku
mendongak pada awan yg membiru...
menunduk pada tanah yg gersang...

ingin aku meluahkan sesuatu...
tapi aku buntu dan kaku...
ingin aku menelan apa yang terjadi..
terasa seperti aku menelan sebiji batu...
dan mati tercekik...

masa berputar tanpa henti...
bumi bergerak tiap masa..

ingin aku larikan diri...
tapi aku buntu..

salah dia atau aku??
harap aku tidak bersalah...
sesungguhnya aku akan menerima padah nya..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, November 22, 2010

✖ diva ✖

0 cinta utkku
bila aku sedih...aku mencari kasut...
bila aku ada duit...aku membeli kasut...
aku suka bergaya..
tapi aku x berlagak...

kadang-kala...
aku berlagak 'DIVA'...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Saturday, November 20, 2010

...kata hati...

0 cinta utkku
hati pernah bilang yang dia perlukan teman...
bila sudah dapat teman..
hati tidak hiraukannya..

hati pernah bilang hati nak kawan...
bila dapat kawan..
hati menyombongkan diri...

hati pernah cakap dia nak makan...
bila makanan didepan mata...
hati hanya menghidu sahaja tanpa jamahnya..

hati pernah bilang dia kehausan...
bila air sedia dihidang..
dia membutakan hati...

hati pernah kata ingin menolong..
bila ada seseorang minta pertolongan...
dia memekakkan hati..

hati pernah bilang dia ingin sesuatu...
bila ditanya..
dia hanya mampu mendiamkan diri..

semua ini kehendak hati...
kata hati...


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, November 10, 2010

✖ penipu ✖

0 cinta utkku
penipu???
siapa penipu??
aku atau kau???

aku tahu siapa penipu...
jawapannya adalah aku...

mungkin benar aku tipu kau...
tapi semua penipuan ini ada sebabnya...
semua sebab kerana kau...

pada kau aku penipu...
dan aku terima tuduhan mu...

tapi ingat la 1 benda..
aku tidak pernah tipu hati aku yang aku sayang pada kau..

aku tetap sayangkan kau...
walaupun kau cakap aku penipu...

jika aku beritahu kau sebab kenapa aku menipu..
pasti kau tidak mahu mempercayai aku kan...
tiada guna untuk aku membela diri ini lagi...
maka aku terima semua tuduhan kau pada aku...

tapi..
aku tetap sayang kau...

maafkan aku kerna menipu kau...
maafkan aku kerna aku seorang penipu...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖ tin kosong ✖

0 cinta utkku
tin kosong...
kau berikan pada aku untuk aku mengisi ia dengan cinta..
dan aku ragu-ragu meneriama nya tapi kau tetap yakinkan aku untuk terima tin kosong itu...

tin kosong...
aku mengambil tin itu walaupun hati aku berasa berat untuk menerimanya...
bukan mudah untuk curah kn cinta dan kasih sayang dalam tin yang begitu ikhlas...

tin kosong...
waktu kau memberi aku petanda yang cinta itu indah...
secara tidak langsung, aku mencurah kan cinta dlm tin itu...

tin kosong..
tin itu hampir penuh dengan cinta kita...
sama-sama kita memenuhkan cinta dalam tin itu...

tin kosong...
sewaktu saat bahagia mencurahkan cinta dalam tin itu...
kau meninggalkan aku keseorangan dengan tin yang penuh dengan cinta kita...

tin kosong...
aku menunggu kau saban hari tapi kau tidak hiraukan aku..
tibalah 1 hari itu, aku terjatuh kerana ingin berjumpa kau dan waktu itu aku tahu aku sudah putus asa...

tin kosong...
aku membuat keputusan untuk melepaskan cinta kite yang kita semaikan dalam tin ini..
maka aku campak tin itu dihadapan mu dan berteraburlah cinta kita..

tin kosong...
akhirnya...tin kosong itu kosong semula...
dan kau dan aku...membawa diri masing-masing...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, November 2, 2010

✖ berdiri dan jatuh ✖

0 cinta utkku
telah lama aku berdiri...
akhirnya aku mengah...

telah lama aku berdiri..
akhirnya aku jatuh...

sudah lama aku mencuba...
sudah lama aku mengharap..
sudah lama aku mempertahankan...
sudah lama aku menidakkan...

makin lama makin aku tidak mampu bertahan...
dan akhirnya...
aku lemas..
dan rebah jatuh ke bumi..

kerana aku tidak mampu berdiri...
aku penat dengan semuanya...

dia minta aku untuk aku sambut tangan nya..
aku tidak mahu menyambutnya..
kerna aku terlalu lemah untuk mengulangi semua ini lagi...
aku letih dan tiada daya...

tinggalkan aku....
lupakan aku....
abaikan aku...

kerna aku sudah tiada makna...

mood: menghabiskan tisu yg ada di bilik..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, October 28, 2010

✖ aku teringin jadi anak lelaki ✖

0 cinta utkku
aku teringin jadi anak lelaki kepada mama aku..

aku teringin jadi anak lelaki...
kerana aku sayang mama aku...

aku teringin jadi anak lelaki...
sebab anak lelaki digalakkan jaga mak kandung..

aku teringin jadi anak lelaki..
sebab aku melindungi mama aku dari bahaya...

aku teringin jadi anak lelaki...
sebab aku nak mama aku sentiasa no 1 di hati..

aku nak jadi anak lelaki...
sebab aku nak mama dipemerhatian aku sentiasa

tapi...

hakikatnya aku perempuan..dan aku bersyukur sebab aku perempuan...sebabnya..aku boleh kizz mama until aku da kwen dan ada anak..aku boleh kizz mama bila-bila masa saja aku suka..dan aku boleh mandi manda dengan mama seperti aku masih kecil...

walaupun 1 hari nanti semua ini akan berlaku....
aku tak dapat kizz mama malam-malam sebab aku dah berkahwin...
raya ptme selang seli balik kampung...
jaga mak mentua sebab suami suruh...
tak dapat tgk mama tido tiap malam sebab ada rumah sendiri...
tak dapat jaga mama sangat sebab ada ank...

tapi...dlm hati ini...aku sayang mama lebeh dari diri aku...
dan sayang abah lepas sayang mama...

nota: andai kesempatan..aku mahu lakukan byk perkara untuk org tua aku...
harap murah rezeki..amin!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Sunday, October 24, 2010

✖ bagi aku kau sempurnakan aku✖

0 cinta utkku
memang tiada manusia yang sempurna bukan...
tapi bagi aku..kau sempurna...
kelemahan bagi mu adalah kekuatan aku..
kelemahan aku adalah kekuatanmu..
cara ini kita boleh melindungi sesama kita...

bermulalah cerita...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah menepis air mata aku dari terus mengalir dan mengalir...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak membenarkan aku menangis dibahu mu dan membanjiri baju mu dengan air mata aku...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak memujuk aku saat aku merajuk kerana kata-kata,sikap dan perangai mu...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau marahkan aku kerana ketidakmatangan diri aku dan kedegilan aku...

bagi aku,kau sempurna...
walaupun kau tidak tahan dan hilang sabar dengan emosi aku yang tidak menentu ini..

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah menykong dan memberi semangat kepada aku saat aku mengejar kejayaan hiudp.

bagi aku,kau sempurna...
walaupun kau tidak mahu menemani aku saat aku takut dan sendirian...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah membantu aku saat aku memerlukan pertolongan dari seorang kekasih untuk membangkitkan diri aku yang telah jatuh.

bagi aku, kau sempurna...
walaupaun kau sering ketawakan aku dan meninggalkan aku sendirian saat aku dalam ketakutan.

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau meninggalkan aku dibelakang keseorangan dan kau pantas jalan dihadapan bila lalu jalan penuh dengan kegelapan...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau sering kata yang aku ini tidak cukup sempurna untuk menjadi suri rumah mu...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah mencari aku untuk kita berkongsi masalah tapi kau mencari kawan mu...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah hirau akan hidup dan mati aku...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak sayang aku seperti mana aku menyayangi mu...

bagi aku, kau sempurna...
walauapapun yang kau lakukan pada aku...

itupun sudah cukup bagi aku...
terima kasih kerana sudi melihat rupa aku...
walaupun kau merengus benci untuk melihat aku...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖ rindukan dia ✖

0 cinta utkku
dunia sememangnya tiada sempadan..
aku rindukan dia...

tanpa dia aku masih kebudakan-budakan..
aku rindukan dia...

walaupun dia lupakan aku...
aku rindukan dia...

walaupun dia kadang-kala marahkan aku..
aku rindukan dia...

walupun dia amat sibuk dengan dunia dia..
aku rindukan dia...

walaupun dia tidak rindukan aku..
aku rindukan dia...

jika dia tidak mahu jumpa aku..
aku rindukan dia...

aku rindukan saat lalu..
gelak bersama...
senyum bersama...
jalan bersama..
makan bersama...
sedih bersama...
kongsi masalah bersama...

tapi..
sekarang sudah tidak seperti lalu...
tapi..
aku rindukan dia...


nota: dunia aku tanpa dia...aku sedih dan kecewa...tapi hidup mesti diteruskan andai dia bkn jodoh aku..
mood: not so happy~

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Friday, October 22, 2010

✖ hopefully i can pretend ✖

0 cinta utkku
he never say sorry...
aku tahu salah aku sebab sentap tak tentu pasal..
dan aku tahu yang kata-kata dia akan menguris hati aku...
tapi aku degil..

kalaulah dia cakap
sorry coz wat awak sentap..
sorry coz wat awk menangis sebab saya..
sorry coz saya tak pandai pujuk awak...

tapi...
semua itu mainan minda aku...
tiada semua itu..
tiada..
aku cuma angan-angan...

aku tak pandai tunjuk perasaan aku...
marah atau sedih...
tapi itu tak bermakna aku tak ada perasaan...

memang betul cakap orang...
kalo kita marah..cakap mara..
kalau sedih..cakap sedih..
kalau tak suka..cakap tak suka..

tapi aku tak buat semua itu...
aku telan semua dan akhirnya aku meletop..

aku tahu aku ego..
aku turunkan..
aku tahu aku hipokrit..
aku jujurkan...

tapi apa yang aku dapat??
sakit hati...

aku benci aku budak manja..
aku benci aku budak cenggeng...
aku benci aku hati lembut...

bila aku luahkan..
ending story..
he blame me back...

sebab itulah aku suka makan semua yang pahit...

ya...luaran mungkin aku mudah senyum..
tapi hati ini siapa yang tahu...

susahkan jadi aku..

aku sudah lama berpura-pura..
akhirnya aku tersungkur di pentas kepura-puraan aku...

saya nak sangat-sangat awak tak putus asa pujuk saya...
tapi...
awak kalah bila tak sampai pertengahan...

jadi betulla kan..
awak nak contact dengan saya minggu depan hari isnin..
baiklah...
saya terima...

saya sudah tidak mampu menahan air mata lagi...
bulan ini sudah terlalu banyak air mata saya keluarkan hanya kerana awak..

aku ketawa atau aku pura-pura ketawa sebab aku sudah lama tidak ketawa...
bila aku ketawa dengan sepenuh hati...
aku rasa seperti berpura-pura...

pening aku memikirkan benda ini...
tekanan darah pun naik...
aku sudah tidak punya apa...

owh cinta..
jauh la kau dari aku andai benar cinta itu bukan milik aku...
aku ingin memiliki cinta yang sememangnya Allah telah turunkan untuk aku..
aku sudah tidak sanggup merana..

kenapa dia seperti tidak kisah pasal aku??
jadi bermakna betullah yang dia tidak ambil peduli..

dulu inginkan aku...
kejar bagai nak rak..
tapi..
bila aku sudah sambut tangan dia..
aku dibiarkan keseorangan...

itukah yang dinamakan ingin berkongsi suka duka dengan aku??
aku tahu itu semua dusta..

akhir cerita...
aku sudah putus asa..
aku sudah putus harapan...

aku tak nak dia lagi...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, October 21, 2010

✖ dear my future husband ✖

2 cinta utkku
saya nak beritahu awk, duhai suami masa hadapan saya...ape yg akan saya taip ini adalah tentang sikap dan perangai saya...oleh itu, sblm awk rse awk nk kwen dgn sy semate melihat gmbo shje..baik awk lupekan..krn ble kte da knal pasti awk rse myesal..dan awk akn tgglkan saya tanpe sbb yg munasabah...dan wat saya benci awk secara tiba-tiba...

apa yang saya taip ini harap awk paham..andai x paham baik lupakan saja untuk membacanya berulang kali...

baiklah..saya mulakan..(tarik nafas dalam2)

saya seorang yang cepat merajuk. oleh itu, saya nak awak tahu cara-cara nak memujuk saya. andai saya merajuk berpanjangan pun, ia tidak merunsingkan awk..malah membuat awk bahagia melihat muka buruk saya dan awk tidak putus asa untuk melihat saya tersenyum bersama dengan awak..tapi ingat..cepat pujuk untuk elak merajuk berpanjangan..

saya cepat marah.dan saya tahu kalo kita selalu mara bermakna kita cepat tua..dan yaa..tidak usah lah awk nk berkata begitu..krn ia hanya menambahkan api saja.tp bila saya mara..saya harap awk sudi dengar apa yang saya ingin luahkan tanpa awk menyampuk atau mengapi-apikan keadaan sahaja..awk hanya perlu bersuara dan nasihat bila saya mengeluarkan kata-kata kesat.

saya masih mencari diri. saya tahu awk akan cakap sikap saya ini tidak matang bukan..sedangkan orang tua pon boleh bersikap kanak-kanak apatah lagi saya yg mencari diri sendiri..dan saya harap awk boleh membantu dan memimpin saya mencari diri bukan dengan cara mentertawakan atau menghina saya..

saya cepat terluka dan terasa. andai awk ingin menegur atau menasihat saya, pandai-pandai la awk menapis atau membungakan ayat-ayat awak untuk saya menerima kata-kata awk.

saya budak cenggeng..ya..saya sangat-sangat mudah mengalirkan air mata..dan awk jgn sesekali benarkan air mata saya mengalir krn kesilapan awk atau krn sikap dan perangai awk..andai saya menagis krn awk yang lukakan saya..sukar untuk saya menerima awk..tp kn awk..jika saya menagis bkn krn awk..hrap awk sudi izinkan saya menagis dibahu awk..harap awk x kesah bila baju awk dibanjiri dgn air mte saya..dan hrp awk mampu menghapuskan air mta saya dari terus mengalir...

saya cpt putus asa. saya harap awk tidak jemu memberikan saya kata-kata semangat untuk saya teruskan berdiri dikaki sendiri.

saya selalu melakukan kesilapan.saya harap awk tidak mara bila saya melakukan kesilapn yang sama berulangkali sbb kesilapan yg kite lakukan tuh akan mematangkan kite dan membuat diri ini menjadi yg terbaik dari semlm..

saya kekadang pelupa..saya akan jd pelupa bile terlampau gemuruh dan penakut.tapi saya harap awk boleh mengingatkan saya bila saya lupa tentang sesuatu perkara..dan harap awk sabar.

saya juga kekadang alpa. saya harap awk dpt membantu saya meneruskan perjalanan hidup saya ke jalan yang benar. dan awaklah yang akan menjadi imam saya.

saya penakut. saya harap awk tidak jemu untuk menasihati dan memberi semangat untuk saya tabah dan berani hadapi semua dugaan..sesungguh nya saya manja dan selalu minta awak menemani saya di mana sahaja..harap awk sudi.

saya mempunyai emosi yang tak menentu. harap awk sabar dan sentiasa bersedai menghadapi emosi saya itu.kekadang saya mara,hepi, menangis dan takut pada masa yang sama, harap awk tidak merasa pelik tapi awk akan tersenyum dan ketawa bila berdepan dengan sikap saya itu.

saya seorang yang degil dan keras hati. saya tahu sukar untuk awk menerima nya..tapi itulah saya..degil dan keras hati.hrp awk sberabar yang kekadg bila ini terjadi bermakna saya ego.

saya mudah kecewa dan mudah lembut hati. bila saya kecewa hrp awk bantu untuk saya bangkit semula..bila saya lembut hati,hrp awk tidak mengambil kesempatan ke ats diri saya..

soalan:wujudkan lelaki spt ats ini? adakah dia tercipta untuk aku?ketidaksempurnaan diri aku ini harap die sudi menerimanya.

aku tahu tiada manusia yang sempurna.tapi jika dimata, dihati dan bagi dirinya yang aku ini sempurnakan die dan hidup die.pasti aku akan rasa sebegitu jua..die melengkapi aku dan aku melengkapi die..

tapi yang pasti semua ini hanya FANTASI aku...

adakah future husband aku sanggup menerima aku?

semua yang ada diats nih adalah 100% sikap aku yang pasti kau sukar untuk memahami nye..dan aku luahkan cara2 untk kau berdepan dgn nya~

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖ laut ✖

0 cinta utkku
jangan dipandang laut tanpa diselami..
atas laut tiada apa..
tapi dalam laut pelbagai rasa...
dalam laut itu hati aku...

pandang laut seperti kosong..
tiada apa itu luaran aku...
dalam laut pelbagai inti..
hanya yang pernah selam pasti tahu...

jangan memandang rendah pada laut...
laut ada angin..
laut dan angin memerlukan sesama sendiri...
sekali angin tiup, meranalah yang merasa...

-hasil ini aku cipta mase dibengkel menulis Fynn Jamal..dengan berbekalkan masa yang amat-amat singkat..itu la hasil yang terluah dari hati dan otak aku...otak memikirkan ayat yang terbaik..hihihi~
-ekceli aku nak tulis part yang last tuh lain ckit..berbunyi cm ini...

jangan memandang rendah pada laut..
laut boleh menjadi ombak..
ombak kecil dan ombak besar..
semua ini berlaku oleh angin..

jangan kau cabar laut.
jika ombak kecil ia petanda amaran..
jangan kau cabar laut lagi..
jika ombak besar, binasalah kau.

sekian teme kasih.

[mke mencari ilham]

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, October 18, 2010

✖ hati ✖

0 cinta utkku
hati mahu..
hati tak mahu..
hati sedih..
hati menangis..

hati memendam...
dan
hati meluahkan...

bukan senang untuk mengembirakan hati...
hati selalu sedih..
hati selalu kecewa..
lumrah dunia
atau
bersahaja...

hati mahu berubah..
tapi hati lupa...

hati mahu menjadi terbaik..
tapi hati tidak mampu...

hati sentiasa berangan..
hati sentiasa mencipta impian...
hati mengumpul harapan...

tapi musnah..
tapi hilang..
begitu sahaja...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖ kentut ✖

0 cinta utkku
kentut..
sungguh selesa..

kentut..
sungguh nyaman..

tapi awas!

kentut..
ia boleh berbisa pada orang lain...

kentut..
boleh menjadi kejam..

kentut...
boleh membahagiakan...

dan kentut...
boleh menjadi tanda tanya...

p/s: sape kentut sila ngaku k..buchuk la!!

situasi: xde keje cari keje..

mood: ngantok 24jam!


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, October 13, 2010

✖ i don't want to losing u but ... ✖

0 cinta utkku
not easy for me to release you from losing your life .. I felt very empty ...

Our old friend .. since the school again ... so long standing friendship ..

but ..

pistillate love your heart without me realizing it ..

You have 3 years of chasing me ..
but I was too blind to all this ..
I do not see your love in me until I turned to love others ..

Was I so cruel?

my heart and feelings of others ..
but I'm still happy with you ..
and the rest ..
I gave you hope that you wait for this ..

but ...

you live in hopes that you been waiting..
and I offended you ...
I'm so cruel ...
so that you feel as manipulated and exploited ...

turn back the time if I can ...
I want to with you ..
but ...
I was not able to fool myself ...
true ...
I love the others ..

even so ..
You remain my most precious friend ..
until my last breath ..
I will not forget you ..

You're always giving me the spirit ...
giving me an courageous ....
forced me when I should be forced ..
you really understand ...
you're really good though I scold you ..
You still wait ..
There are times when I was testing your patience ...
but you're patient and quiet ...
You never shout at me ..
and does not upset me ...

hearts can not be forced not ..
I'm sorry if we do not have a mate ..
I'm sorry if you're suffering because of my heart ..
I'm sorry if I wounded you to deep ..
I'm sorry if I have to destroy your life ..

I do not want to lose you ..
but ..
I had to lose you ..
and I respect your decision ..

I'm sorry friends ...
not just friends ..
but a friend ...


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, October 11, 2010

✖ dan akhirnya aku diam ✖

0 cinta utkku
aku tidak pasti sampai bila aku akan terus mendiamkan diri..
tapi..
yang pasti aku diam...
diam dan menyepikan diri..
diam dan membawa diri...

siapakah yang ingin mendengar..
siapakah yang mampu menadahkan telinga..
siapa???

dan aku sendiri tiada jawapan maka
aku diam...

aku tidak larat untuk mempertahankan diri..
aku tidak mampu meluahkan apa yang terbuku...
maka...
aku diam...
hanya buku dan belog aku tempat aku luahan...
dan hanya 1 belog aku yang sungguh ceria walauapapun..
hipokrik kah aku??
atau berlagak seperti diva??

entah la...
aku sendiri buntu...

sekarang..
aku ingin mendiamkan diri..
hingga...
hingga aku tidak mampu mendiamkan diri..
hingga aku...
puas menangis..
hingga bumi ini dibanjiri aoir mata aku..

lebih baik aku diam...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Saturday, October 9, 2010

✖ miss my old teeth ✖

0 cinta utkku
dulu aku bukan la seorang yang cantek..
mahu[pon lawa...
tapi mereka cakap senyuman aku ckup manis...
walaupon gigi aku tidak rata..
tapi..
gigi taring aku yang menyerlah
menampak kan aku manis untuk senyum...

tapi...

masa da berlalu...
ini keputusan aku yang pilih..

akhirnya..
aku memilih untuk meratakan gigi ini untuk menampak kan ia rata..

dan..lepas aku jalani ujian untuk memasang braces..
akhir nye..
braces aku telah pakai di gigi aku..
dan ia kekadg menyakitkan dan meyusah kan..
aku terpaksa harungi ini selama 2 thn..

lama kah??
bagi aku..
itu sume pejam celik dan
pejam celik...

itu  gambo aku usia 18 tahun..muka baru sahaja lepasan SPM...hahaha...
aku sangat suka akan gigi itu..
walaupaun tidak rata..
tapi gigi itu tiada lubang...
gigi itu sangat degil..
lebih-lebih lagi taring dia...
tidak mahu kebelakang..
tarig itu mahu menunjukkan yang ia sangat tajam...

sejak aku pakai braces..
aku rasa semacam..
aku rasa aku bukan spt dulu..
dulu aku sopan..
sangat baik..
sekarang aku ganaz..
garang..
makin degil
sudah tidak manja dengan abah mama..
aku hanya tahu diri sendiri...
berdikari...
sentiasa menangis..
dan sendirian..

kenapa banyak beza??
aku sendiri tidak mengerti..
yang pasti..
perubahan gigi ini tiada kena mengena dengan perubahan diri aku..

ohh..
kekadang aku benci diri aku sendiri...
aku sendiri buntu.

perjalanan aku masih jauh dan penuh dengan liku..
harap aku tabah dan sabar...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, October 7, 2010

✖ otak tidak boleh panjang ✖

0 cinta utkku
manusia mana yang sanggup buang saudara sendiri???
sedih ke bila benda ini berlaku???

pada aku..aku tidak sedih...
malah aku cukup puas...
yaa...
bunyi seperti kejam ke??
owh tidak...
kalau ini dia mahukan...
aku hanya mampu gelak..

bagi aku...itu hanya orang otak pendek...
aku bukan siapa-siapa pada die...
kata saudara...
tapi kenapa takut???
jika benar tegak kan...
sedangkan...aku tak pernah salah kan dia...
tidak...
cuma...
ada part-part itu tidak patut dia lakukan...

seorang yang sudah kahwin..dan mempunyai anak..
pasti panjang akal mereka bukan??
tapi...
kenapa dengan makcik dan pakcik sendiri dia tidak menghormatinya?
silap apa pun makcik ku..
aku tak ada hak untuk menghukum nya...

bagi aku..
itu urusan orang-orang tua...
untuk pengetahuan mereka...
mereka patut sedar mereka cakap itu membawa padah...
dan...
kepadahan itu membawa kebencian...
kebencian membawa perbalahan...

keikhlasan tidak boleh dinilai oleh mana-mana pihak..
hanya Allah SWT dapat nilai keikhlasan hamba Nya...

semua itu terpulang pada pihak individu sama ada mahu pergi atau tidak..
aku sebagai anak..
tidak masuk campur pun..
malah..aku hanya mampu diam dan dengar...

bila ibu bapa ku menyuruh aku mencari sumber yang sahih..
maka aku kena mencari nya...
aku tidak boleh ingkar kata-kata orang tua ku...
andai aku ingkar...
dan sesuatu berlaku pada ku sebelum sempat aku bertaubat...
dosa aku siapa yang mahu tanggung??

mungkin ada kata-kata aku yang pedas...
dan dia terasa...maka...dia pun telah BLOCK aku...
maka nya...dia telah buang saudara sendiri...
dosa kah buang saudara sendiri???
aku harap yang dosa itu dia...

mengaibkn diri sendiri...aku tidak tahu apa dosanya..
tapi mengaibkn orang lain...
besar dosanya...

tiada perasaan hormat sama orang tua kah???
sudah berkahwin dan mempunyai anak...
tapi kenapa masih bersikap seperti kanak-kanak???
kan boleh disoal secara peribadi...
aku benci manusia akal pendek...
1 hal lagi...
bercakap tidak berfikir...
bangga tidak bertempat...

kes ini aku tidak tahu bila nak berakhir...
lantak la mereka..
abaikan mereka...
aku teruskan hidup..
aku memang tidak sukankan mereka..
benci mereka....

Ya Allah..
ampunkan dosa ku...
sesungguh nya..
mama ku tidak patut dijadikan mangsa kepada mereka yang tiada hak...
aku tidak suka mereka mencaci mama ku...
ampunkan aku..
aku hanya menutup keaiban mama...
aku tidak mahu menjadi anak yang diam dan tidak mempertahan kan ibu bapa nya..
mama dan abah amat bernilai untuk aku...
maafkan aku...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, September 22, 2010

✖aku cuba untuk menafikannya✖

0 cinta utkku
aku cuba untuk tidak terlalu mengharap..
aku cuba untuk melupakan nya..
hati marah atau sedih atau kecewa..
pasti senang untuk menafikan nya dan melupakan nya..

tapi..bila hati ini menginginkannya...
adakah akn dapat??
pasti tidak bukan...

aku cuba untuk tabah kan diri aku..
aku cuba menahan air mata ini dari menitis...
tapi...
makin aku tabah..
makin tinggi ego aku sebagai seorang wanita...
makin aku menahan air mata untuk gugur ke pipi..
makin laju ia menitik...

aku cuba endah kn ape yang berlaku depan mata aku..
tapi..
makin aku endah kn...
makin kuat aku ingin amik tahu...

damn!!damn!!

knp la begitu sukar untuk aku menafikan hati ini??
jiwa ini??
knp la hati aku begitu lembut???

aku kecewa dgn diri aku yang tidak pernah sesekali tabah...
yang hanya tahu ego,degil dan keras hati...
yang sentiasa berlagak seperti mengerti ape yang dilakukan...
dan berlagak tanpa perlu meminta bantuan sesiapa...
berlagak pndai padahal bodoh...

aku cuba jauh kan diri..
tapi apekan daya..
makin aku menjauh kn diri dr die..
mkin hampir hati ku pd die...

aku xleh mengalah..
aku akn terus kan jua perjuangan ini...

demi elak dari terluka..
atau...
akan terlebh terluka..

nota: meneruskan sandiwara ini @ tidak??

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, September 20, 2010

✖sorry broken your heart because of me✖

0 cinta utkku
i never though that i will broke your heart again..
its all my fault..
i try to being me..
but
every times i try to be me...
it will hurt your feeling...
and thats why i'm afraid to being me..
i'm afraid of my shadow..
and i'm afraid to fall in love again..
cause i'm afraid that i will hurt someday..

its hard to care about me..
cause everytime you try to near by me..
on the same time your heart is hurt..
true right??
i want to say sorry..
but i know your heart still hurt no matters what...
i try to be honest..
but its still the same damn thing..
and it make it worst...

i always love you...
yess i do..
your love always in my heart..
if you can heard me..
please call me back..
please be my side...
and i keep calling your name on deep in my heart...
i know nobody can heard it..
but i can...

you always asked me to being me..
me myself...
but..
when i be myself..
you keep on silent...
silent until i want to crying..
your silent make me crazy..
yes..i'll crazy because of you...

i think...
its time for me to run away from you...
to keep your heart from keep hurting...
to make your smile come back..
to make your life become more happier...

well my love...
i'll keep the love with me..
but remember me..
i'll always waiting you..
don't want to marry you its doesn't meaning that i don't love you..
i always love you..
please trust me..
i know its hard to you..
its also hard to myself too..
i always love you deep in my heart...
always...

i'll marry with you someday..
hope lets we pray together that we are mean to be together forever...

p/s: i love you always even you make me cry...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, September 16, 2010

✖honest is hard, liar is easy✖

0 cinta utkku
its that true that honest is hardest thing??
for me,honest is not hard is you know how to be honest and not try to be too way honest to somebody,...

liar..lie to other person is bad thing..it can be worst nightmare if the person know the truth..
for me, sometimes we need to be liar just cause to care about someone else feeling...

I try to be honest..I always want to be honest..its does not mean I'm a liar...I just keeping the secret save in my heart..not easy keep about my feeling away from everybody..

keeping secret about feeling can make an emotional..if the emotional control our heart and mind..it hard to make an decision..it just like satan is whispering in ears and try to illuminate our heart..it can make our mind and heart lost...and the satan will proud of itself cause seditious our mind...

seems like my english is worst.. (sape suh ponteng klas inggeris.)..

back to the title..
being a liar...if always a liar even a good thing still want to cheating other person..they must know the due that will happen..it maybe the worst thing ever...

honest....i like being honest..but i like keeping secret to..i mean if i had a problem..i will secret it..thats why i always crying alone..alone in my bed..hahaha...crying until my eye swelling..

owhh!!i sound stupid speak english..hahahaha~speak malay la..

jujur memang sukar...penipu memang senang..tapi..jujur akan mendatang kn kebaikan..tp menipu mendatang kan akibat yg sgt2 teruk...

menipu biarlah ada sebab nya,...dan jujur lah bertempat..kalau leh..lapik2 lah kejujuran yang ada..

mlm...
mate bengkak...
ngantok~

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Sunday, September 5, 2010

✖mara tapi rindu✖

0 cinta utkku
aku marah memang mara...tp aku jua rindukan die...aku xnk menjadi seorg yg pendendam...tuh bukan aku...even dlu aku seorg yang pendendam...tp skrg da x...hihihi...

miss him it just like missing moon at nite...dark and empty...nothing at the sky only hope that moon and star keeping shinning...bringing bright at nite...

love him??I dun think so...I just feeling empty..i hate him...but keep missing him...what thats mean??mean love???i hate love male...what for???bkn muhrim pon...i rather egois than i admit that i like him....even...i want to fall in love with my hubby-wanna-be..ahhah~~fairytales again n again...seems like never be come true...but maybe will come true..hahhhahah~~just be patient..

mad at him...who like to be cheated??hahahha~it fool if i say i like..pretending n be drama Q is not me...i hate it..but i like secret it..n talkativeness when i'm mad him..hahaha..silent is nice kn..

he miss me??in my dream!!!FYI,i'm nothing in his life...but y i keeping thinking of him???y??i try to think something else..but the thing i thinking keep goes round n round n then back to him...huhuhu~~hate it...dislike to admit it...never n ever...

i want to call him..but i'm afraid that his buzy with his sister..shopping...or he driving back home..o his sleeping...(cm la x pnh kaco org tido..)..hahahahha~~terjwb suda...hahaaha...hari da mlm...better aku sleep..tp aku rse kn..aku xleh nk tido!!aahahah~

hate it...forever!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Saturday, September 4, 2010

✖bila aku kecewa✖

0 cinta utkku
assalamualakum....
hari nih aku buka puasa kt KL..kt tasek KLCC...dkt dgn msjid..pas buka kmi g solat magrib la..hihihi...simple je kn..then kmi jln2 dlm mall KLCC..best...

but that not the thing that I try to say...the thing is...my feeling...xtau dgn sape aku nk luah kn

aku taw aku xde hak nk halang ape yg org tuh wat..siyes..asal kn ia x slh undg2 negara dan ikut islam kite...tp..it for his own good health..

aku xleh nk blame die 100%..coz aku memg xgtau die ape mslh yg aku hadapi..bkn ape..kes lalu still hantui aku..mls nk amik taw psl org la...tah la..mls da...

ditipu..mati2 aku ingt die da benti dr benda tuh..tp sangkaan aku meleset...xde pon..still cm die blm knal aku still..still cm kmi blm jd kwn..sedey taw..aku thn air mate aku kuar dr depan die..aku cubit kuat2 bntl yg ada dlm kete..aku gengam tgn aku..aku hope aku tabah hadapi sume nih..

kecewa taw..kecewa sgt2...aku xnk nges coz org bkn famili aku..aku hnye menangis krn famili je..xlebeh...

Ya Allah...tlg la berikan aku jodoh yg aku ingin kn..andai die tidak sempurna fizikal..asal kn die hormat kehendak aku..die akn bawa aku ke syurga..andai die jodoh aku..aku nk sehidup dan semati dgn die..bia kli ini syurga menjadi saksi percintaan kmi setelah kami sah menjadi suami isteri di bumi...aku xmoo die tgglkn aku dahulu dan mati krn penyakit...kalo leh,bia la mati kerana ajal die sudah smpai...berikan la lelaki yg aku mahukan dr dulu...tlg la..aku da x thn lg da...jauh kn la aku dr lelaki yg bkn jodoh aku..aku da serik da...Aminn....

memg susah kn kalo da kecewa...aku xtaw nk citer kt sape lg da...aku selalu slh kn dri aku ble aku x dpt mara kn org len...aku pendam dan aku nges krn aku xmmpu nk mara kn org...slh ke aku wat cmtuh???aku xtaw knp aku ske pendam perasaan aku...aku ske sendirian..so ble aku moody kalo leh aku nk sorg2 je perap...aku xtaw dgn sapa ptt dgr luahn ht aku...aku juz nk some1 yg juz dgr ape aku nk ckp..dgr je..jgn smpok..jgn..

byk kli da isu ini timbul...trse cm ditipu idup2...tp sape aku dlm idup die..aku sndri xde hak...die x pnh gtau aku kes nih..aku ingt kn kes nih da setel...die da oke...tp...aku benci org cmtuh..aku xske bnda2 tuh..tp die amik bnda tuh...siyes..aku try thn tp aku xmmpu da..aku x larat lg da simpan...aku xnk nmpk lgsg bnda tuh..xnk lgsg...

aku try thn air mte aku..tp last kuar gak..ape leh buat,,aku perempuan yg sensitiv...lemah..dpn sume org aku tnjuk tabah..tp blakang org len..aku lemah sgt2...maap..aku da x mampu..dan aku nk serah kalah je...terus kn la dgn idup ko..dan aku dgn idop aku...

punah da semua...skrg hnye tggl kenangan....hihihihi....

jodoh ku ada di luar tuh..aku sedia menunggu...sementare tggu kamoo..aku nk jasa dgn ibu bapa aku dlu..hihihi....

tah ape aku merepek..tp aku sorg je yg paham

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, August 26, 2010

✖degil atau ego✖

0 cinta utkku
aku seorang yg degil...tp aku hanya ada ego pada lelaki je..hihi..lagi2 dengan orang yang aku sayang...tp aku x ego dgn sahabat...

memiliki sahabat yg ego..asyk fikir hnye die je yg btl dan org lain salah dan mencaro kesalahan org lain...sudah2 la tuh..aku datang nk sedar kn diri ko..ble la ko nk sedar kn???hmmm...

aku tak suka gado2 nih...mls la nk cakap byk kn..ko da la menipu...aku pasti ko ada sbb kn nk tipu..aku x kesah la sbb nye munasabah o x...tp sekurang-kurang nye..baik2 la dengan aku..nih x..wat perangai..cm la perangai tuh bgs sgt...

ello!!!ingt org lme2 ske ke??diam diri xbermkne kalah okeh...mls nk gado lebeh nih...even ramai try berbaik dgn ko..tp ko???ego tggi melanggit...kalah planet jupiter...

ko dlu sahabat aku k..sume citer ko aku tahu la...cerita yg 'realiti' tuh...aku xtau nk caya kt ko atau pon org len...tp korg kwn aku..so aku amik mendiam kn diri...aku dgr cerita org lain dlu..then nt aku nk tnye ko la..sume kne la slow2...pasti xde ape ganggu otak dan hati aku..

tp ble ko mle wat perangai sblm aku wat ape2...ko da slh erti kt aku...hah!!tang nih la aku dpt tangkap..dan btl ke ko wat salah???aku nafikan gak..aku nk dgr sume penjelasan ko...

berkawan x perlu harta,pangkat dan darjat la weh..sume sme cm cinta..cinta itu memg buta..tp ko bercinta dan ko buta kan org keliling..kan aku dah ckp,hati2..ko xnk dengar...aku ingt lagi kata2 aku x bg aku gtau org len..knp??bkn ke korg da jnji sehidup dan semati...tp ape jd???ko gak wat taik!!!

kn aku da mara..siyes..aku x ske merepek..aku x ske perli memerli...lg2 ko kwn aku...aku nsht baik2 tp ko baling api kt aku smpai hati aku terbakar..if u choose fire..fine..kite fight api dengan api..no more nice person to u...

ko ckp aku back sblh pihak..pastuh ckp aku stalker..tibe2..da la slh erti diri aku..knp ko x tnye je aku??kn aku kwn ko...knp??ko tkt ke identiti ko terdedah...da la wehh..dala...aku x kesah la ko tuh sape...tp udah2 la perli memerli..xde kije len ke???

tuh2..kwn2 ko yg jd api ko tuh...jd angel belah kanan dan kiri...tp angel ape...cm setan..bulan puasa setan diikat..tp manusia jd setan ape kes???an kwn ko tuh memg ske psiko org kn?ko ingt aku tkt ke???x la wehh...wat pe aku tkt dgn ko..bek aku tkt dgn Tuhan...

ape pon ko wat..sedar la weh..Tuhan Maha Mengetahui k...ko doa2 pon bajet leh dpt ke pertolongan dr Tuhan...Allahualam...kalo ko btl mgkin Dia akn tlg ko...kalo x..tah la..sedar la..

aku cakap sbg kwn yg knal ko...tp ko x knal aku..ko judge aku tnpe tnye...aku ada ckp buruk psl ko???lps ko ckp buruk psl aku..br aku ckp ko wat ape kt aku k...pas aku taw ko cmne dr org leh..aku x caya k..even sbnr nye tuh la hakikat pas aku taw bukti k...aku da syak da..tp aku nafikan...huh!!...

bnci btl la...sandiwara manusia...sape pretend sape???sape yg berlakon???dunia nih ramai pelakon ada...kalo nk pentas sendri..g la berlakon kt planet pluto..xde makhluk kt sne kn..g la...

mls la nk ckp..manusia x sedar diri..mntk2 Tuhan celik kn mate ko cpt2...aminn~

mood: benggang giler!!
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Friday, August 20, 2010

✖hati aku degil✖

0 cinta utkku
aku seorang yang degil...
degil dari segi hati dan kepala...
aku tak tahu kenapa aku menjadi seorang yang tidak munasabah diri...

bila aku sukakan seseorang tuh..aku nafikan seboleh mungkin...
sebab ape??sebab aku serik untuk bercinta..
dulu..lepas aku putus cinta,aku telah sumpah hati aku sendiri...
"aku tak nak bercinta hingga usia aku 23..aku nk single hingga usia aku 23.."
aku tutup semua pintu hati aku..aku keraskan hati aku semahunya...
aku bukan nk jadi lesbian..tidak...aku just belum ready nk bg komitmen yang tinggi...

aku terima mana-mana lelaki nak berkawan dengan aku..just untuk huha-huha..hepi-hepi..
tapi..bila dia meluahkan perasaan pada aku..siyes aku tolak mentah-mentah tanpa berfikir hati aku atau hati die..
aku ikutkan prinsip aku...aku xnk menjadi seorg yang mudah kalah...aku nak jd seorg yang tabah..
siapa cakap aku tak ada hati..aku cemburu melihat mereka berkasih sayang...tapi bagi aku..prinsip itu tetap ada...aku hanya dapat pasang impian bila usia aku 23 tahun..pasti aku dapat pasangan yang aku impikan...

adakah impian akan jadi kenyataan??itu semua kena usaha..mencari pasangan yang terbaik..aku harus menjadi seorang yang terbaik...yaa...tp..ada 1 takdir tuh..pasangan baik sangat..tp seorg lagi kejam nk mampus..tuh semua Allah Taala yg tentukan...mungkin dia sayang kan org tuh..dan mahukan org itu berubah...

aku semua terpulang pada keadaan..untuk tidak kecewakan lg..aku terima semua takdir..aku akn harungi nya dengan tabah...

hati aku yang keras dan degil lak..akan aku cuba kawal bila masa perlu sahaja...

hope..my journey in life will be better than ever..

nota: wait for me...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, August 17, 2010

✖jaga hati mereka?✖

0 cinta utkku
yep..itu aku..aku tak tahu kenapa aku penting kang perasaan dan hati an jiwa orang lain berbanding diri aku..

entah la..aku pon x faham kenapa la aku selalu jaga hati semua orang..makin aku dewasa..makin aku jaga hati orang yang ada dikeliling aku...haishh..rimas nye perasaan tuh...

aku dah cuba abaikan perasaan tu...semua orang cakap..hati sendiri lebih penting kan..tapi jangan terlampau pentingkan diri sendiri...it means..just yang aku da alami..kne la pentingkan diri sendiri..ur world..so ko la kne jejak k..abaikan yang lain..

tuh la point aku...tp masalah nye aku nih penakut..asyk fikir benda yang orang lain x terlintas pun..suka sangat jaga hati orang..pastuh sibuk-sibuk nk tau ape la yang org tuh fikir..just like edward cullen..hahah...tetbe lak aku masukkan cerita twilight kan??

ok..abaikan mereka yang abaikan kita k..jgn sbuk nk jaga hati mereka yang x reti nak hargai kite..pentingkan diri sendiri k..lupakan dorang...life ko..udara ko..pentas ko..

ok!aku rasa puas skit dengan ape yang telah aku luahkan..hihi..well!pentingkan hati bertempat..pentingkan diri sendiri pun bertempat...well..life must go on k!cayok!!

Selama Berpuasa!

mood:cm terganggu sedikit.
nota:aku tetap aku..

p/s: hate me??sila kan..xkesah la derr..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Friday, August 13, 2010

✖kau masih tak faham✖

0 cinta utkku
kenapa kau masih tak faham??
kata-kata itu walaupon kiasan tapi makne dia amat mendalam...
aku tahu kau lelaki pastinya kau ada ego...
dan aku tahu kau bukan lalang...

bagi aku,kau bukan lalang...
aku tidak mengatakan yang kau lalang...

....
bila aku emosi..jangan la kau menambahkan emosi aku..
jangan la memainkan emosi aku...
sudah berkali-kali aku cakap...
bila aku emosi...jangan desak aku..biarkan aku..

aku benci kau..
aku dah tak tahu camne nk buat kau faham lagi dah..
aku da buntu...
aku tidak suruh kau ikut emosi aku..
aku nk kau faham...
aku nk kau diam dan dengar apa yang buat aku emosi...
tapi kau tak faham...kau makin marahkan aku..

aku bencikan orang yang buat airmata aku menitik..
serius..aku benci sangat...
aku dah tak boleh terima engkau..
anggap la kita tak pernah kenal..
anggap la aku dah tak wujud dalam hati kau..
anggap la aku dah mati..

abaikan aku..
biarkan aku..aku tahu kau takkan sedar akan semua ini..
aku tidak mengatakan kau silap..
tapi..kau silap bila kau katakan aku sebegitu..
bukan aku tidak bagi kau kata aku seperti itu..
boleh...tapi bila hati aku sudah tenang...
tapi..kau teruskab jua menghina aku...
dan dengan hati terbuka..
aku terima penghinaan kau...

dan aku tak boleh terima kau lagi..
bukan aku ego atau hendak keraskan hati...
tapi hati aku benar-benar sudah mati..tiada apa lagi dah..
berderai kau membuat hati aku mati...
aku tahu kau tak akan sedar..
sebab kau nak aku berubah secepat mungkin..
dan pasti kau kata,tanpa usaha semua tidak akan berhasil..
yaa...aku tahu semua itu..tapi perubahan bukan dalam 1 saat...
ia memerlukan masa...mencari perubahan yang sempurna dan sesuai dengan hati aku..
dan kau masih mendesak aku...hingga sekarang...

hati aku buat masa ini tertutup..kalau kau setia menunggu..
tunggu lah..andai kau tidak mahu...kau boleh tinggalkan aku...
aku tidak memaksa mu...tapi kamu yang sering memaksa aku hinggakan aku lemas dan sukar untuk berfikir..

sekian terima kasih kerana sudi singgah dihati aku...
walaupun sementara...
wasalam...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, August 12, 2010

✖teruk sangat ke aku??✖

0 cinta utkku
siapa aku???
aku seorang gadis umur 21 tahun yang masih ingin mengenal dunia...
milik siapakah dunia ini??
tentunya milik Allah Taala...
dan siapa aku??
pelakon di pementasan dunia ini...

apekah watak aku??
seorg gadis yang mencari diri sendiri...
seorg anak dara kepada kedua ibu bapa aku..
seorg adk kepada kakak2 aku..
dan seorg kakak kepada adek2 aku...

teruk sangat ke aku???
berubah???sapa yang tidak ingin kan perubahan...
aku melakon kn watak sebagai seorg gadis yang tidak berpendirian tetap dan perangai sentiasa berubah-ubah...

aku masih mencari jati diri aku yang sebenar..
benda ini bukan nya boleh dilakukan dlm waktu yang singkat...
dengan hati yang ikhlas dgn keizinan Allah Taala..
pasti aku akn menjadi seorg yang tetap pendirian dan perangai yang jitu..

knp kau tidak menyukai nye??
adekah aku merimaskan kau??
aku tidak menghalang kau untuk meninggalkan aku..
sesungguhnya aku seorg gadis yang malang yang masih tegar berdiri di pementasan ini...

sakitnya hati bila org yang kita sayang kata begitu...
knp aku perlu berubah krn kau???
knp perlu krn kau???
aku akan berubah kerana aku dan Allah Taala...

tolong la pergi la pergi dari diri aku dan hidup aku...
aku sudah tidak perlukan kau lagi..
semua ini hanya la sia-sia...
terima kaseh kerana singgah walaupon sementara...

p/s: memg aku sentap giler...nk nages da...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖Salam Ramadhan✖

0 cinta utkku
Ramadhan kunjung tiba..Sya'ban mengundur diri...
Ramadhan akn disamping aku selama sebulan...
menanti persiapan Syawal yang akan datang...

Ramadhan menjelma...bermakna berpuasa la aku...
sebulan bermakna 30 hari...
pasti puasa aku tidak penuh...
wanita...tidak pelik la jika ada wanita makan nasi di tengah hari..

Ramadhan ini pasti banyak dugaan dari Allah...
demi menjadi umat yang ada di sisi-Nya...
aku akan tabahkan hati...
aku ingin menjadi umat Dia yang solehah...

Berpuasa pasti semua terbatas...
waktu ini lah aku mencari pahala...
amal ibadah masa ini lah dicari...
tapi bukan bulan Ramadhan saja cari pahala...

selamat berpuasa kepada semua blogger dan pembaca...
puasa jgn ponteng tau...
kecuali terpaksa..
wassalam...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, August 5, 2010

✖Teman (Part 2)✖

0 cinta utkku
en3 ini adalah sambungan Teman (Part 1)..baca la..if rajin..tiada paksaan..kalo x phm kne bc yg 1 dlu..

besarnya pengorbanan mu...sukarnya untuk aku membalas budi mu...andai kasih sayang aku beri belum tentu ia dapat membalas jasamu...persahabatan kita hampir 5thn..hubungan sebagai teman sudah mencapai 3 tahun...dan kau masih setia disisi aku..dan kau masih lagi sanggup menjadi mangsa aku...mangsa sebagai teman kemana sahaja yang aku inginkan...

teman...
aku suka bila kau temani aku kemana sahaja aku ingin pergi bila aku ketakutan keseorangan...dan pasti aku akn heret kau bersama menemani aku supaya aku tidak takut keseorangan...dan kau pasti setia dan setuju menemani aku walaupun kau penat atau sibuk...

teman...
aku suka bila kau membuat aku malu sendiri...setiap lawak aku pasti kau akn buat muka blur dan aku pasti akn geram dan ketawa sorang..kemudian kau akan ketawakan aku kerna lawak aku tidak menjadi..atau aku membuat kesilapan..pasti kau gelakkan aku dan aku pasti tarik baju mu untuk menutup muka ku...

teman...
aku suka bila kau membuli aku..pasti aku akn rasa geram dan bahagia...pasti kau akan memujuk aku bila aku merajuk...dan pasti kau akan membelikan aku coklat supaya aku tidak merajuk dgn kau...dan bila aku senyum..kau akan cubit pipi aku...sungguh bahagia persahabatan kite..

teman...
aku suka bila kau buat aku ketawa...pasti kau pun ikut ketawa..dan pasti kita akn melihat senyuman kita..manis nya senyuman mu teman...aku amat suka melihat senyuman mu..membuat aku terpikat...pasti ramai wanita suka pada senyuman mu yang sungguh ikhlas itu...

teman...
aku suka bila kau sapu air mata aku..aku masih ingat lagi saat aku memerlukan bahu untuk menagis...saat aku kesepian..saat aku keseorangan..saat aku jatuh dan saat masalah menimpa atas diri aku...pasti kau akan muncul untuk menyapu air mata aku, memberi aku semangat dan kau akan memegang tangan aku dan berkata "saya sentiasa disisi awak.."..

teman...
aku suka bila kau meminta maaf...kau selalu meminta maaf pada aku walaupun bukan salah kau...mulut kau sentiasa penuh dengan meminta maaf...dan kau tidak membuat salah pada aku...tapi aku yang kerap buat salah pada mu...

teman...
aku suka bila kau tersenyum melihat aku...mata kau pasti akan berkata-kata...sungguh redup mata mu melihat aku...sungguh ikhlas mata kau memandang aku...sungguh bermakna pandangan mata kau itu...melihat mata mu...membuat aku terpana seketika...sungguh suci hati kau dengan aku...

tapi apakah semua ini sementara?aku takut hilangnya sahabat seperti mu...dan aku takut hubungan kita diakhiri begitu sahaja...aku harap tiada siapa dapat halang persahabatan kita...jika la kau memahami aku...pasti hubungan kita akan tetap kekal tidak kira apa pun terjadi bukan...

teman...
apa yang perlu aku lakukan untuk mengekalkan hubungan persahabatan kita??
katakanlah sesuatu pada aku....
maafkan aku andai aku membuat kesalahan dan kesilapan pada diri mu..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, August 3, 2010

✖kedegilan aku✖

0 cinta utkku
aku...seorg yang degil..degil dengan sapa-sapa sahaja aku rasa nk degil...
dan aku seorang yang manja..manja pada mereka yang sudah lama aku kenal..lebih2 lagi my parents...

aku manja dan aku degil...seperti kejadian malam td...aku keluar rmh..even mama dan abah tau aku kuar..tp aku balek lewat..jam 11.15 mlm br aku sampai rmh..oleh kerana benda kecil.tp kalo ikutkan ht..aku nk balek rmh jam 3-4 pg..aku tetap amik hati dan aku pendam...bila aku simpan dan telan sume kepahitan..maka muncul la emosi pun megawal hati...

tapi nasib baik minda aku masih bergerak...jam menunjukkan pukul 9 malam...aku pon bangun dari selubung..dan aku menyiapkan diri untuk melarikan diri...

aku melarikan diri??tak..aku hanya keluar rumah...ada ke org nak lari beritahu mama yang kita nk kuar??mesti tak ada kan??tapi aku ada..aku ckp kat mak aku
"mak,saya nk kuar.."
actually aku tak boleh kuar..tp aku keluar gak...

memandu kenderaan pacu roda empat selaju 120...nasib kenderaan x banyak dan x sibuk..tuh la die bila emosi mengawal hati...mara mengikut perasaan..dendam pon akan berlaku...

aku sungguh kejam...aku anak yang derhaka...sebelum aku melarikan diri...abah berkata pada aku..
"abah syg kn nana.."
tapi aku endah kan kata2 beliau..dan aku tetap kuar dari rumah...

nasib TTM aku call aku dan msj aku..memujuk aku supaya jgn ikutkan hati sgt..jam menunjukkan pukul 11 malam...dan perut aku berbunyi2...dari siang aku x menjamah ape2...dari kul 4 petg perut aku meminta diisi..

masa aku tengah2 drive..aku tetbe teringin mkn cken cop..kt kedai br area aku...
dan tetbe lak..mate aku kuyu...jadi untuk mnyelamatkan perjalanan..aku membuat keputusan untuk pulang ke rumah dan makan kt rumah...

smpai rumah...mama da tido..dan abah x tido..pasti die risaukan aku...kerana kedegilan aku dan kemarahan aku..aku telah membuat ibubapa aku risaukan aku...

mama,abah...maafkan nana...nana xde niat cmtuh...nana xtau nana mara ape,psl ape..tah la..kuar rumah tnpa motif yang kukuh...nana syg sgt2 abah dan mama...

kuar tnpa motif..i just like childish...dan abah telah memujuk aku..dan aku da lme xmara kan mereka..lepas aku kuar kan...aku terfikir...mereka xde kesalahan..tapi aku yang bersalah..aku anak yang terlalu degil...dan hati batu...

hope aku xkan buat benda2 mcm ini lagi...better just sleep dan berkurung diri dalam bilik...sekurang-kurang nye xde org yang akan risaukan aku...hihi...

degil nye aku...aku menjadi degil lepas dimanjakan...dan aku anak x kenang budi...aku derhaka...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, August 2, 2010

✖aku cuba menjadi sempurna di mata mu✖

0 cinta utkku
aku tahu aku bukan manusia yang sempurna...
aku sedar akan diri ini...

kau sungguh sempurna di mata ku...
aku amat menyanyangi mu...
aku amat selesa dengan mu...

tapi...
kau seperti tidak puas akan kelebihan diri aku...
kau seperti tidak cukup dengan ape yang aku ada...

dulu kau kata...
jadi la diri sendiri..
bila masa berlalu..
berputar...
kau seperti sudah berubah...
jauh berubah dr yang aku sangkakan...

tapi itu tidak melemah kan aku...
aku memikir kan masa depan aku...
jika kau kata aku tidak sempurna..
yaa..aku akan berubah..
aku akan menjadi sempurna di mata mu..
hanye di mata mu...
oleh kerana kesempurnaan sempurna dimata mu...
aku berubah...

bila aku berubah...
aku tidak menyukai nya...
aku seperti hipokrit...
dan akhirnya...
aku yang tinggalkan ko...
aku yang lepas kan aku..

aku penat menjadi seorang yang kau ingin kan..
malah..kau manusia yg x penah puas dengan ape yg ada disekeliling mu...

duhai sayang...
kau dan aku sama-sama manusia..
sama-sama la kite menjadi sempurna di mata Tuhan kite..
bukan di mata manusia yang lain..
kerana manusia tiada yang sempurna..
cukup la sempurna amal ibadah...

sukar menjadi manusia yang sempurna..tp hati yang sempurna lg sukar untuk dicari..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Sunday, July 25, 2010

✖u make me look stupid✖

0 cinta utkku
you make me look like stupid...
you make me suffer...
you make me be a sad girl...
you make me want to cry...
you make me worry about u all day...

why you doing this to me??
until now...
i still don't know your excuses...

actually...
i don't want hear what your excuses...
cause it can make me crying...
enough already what had you done...
you make me suffer...
worst than my nightmare...

you laughing...
you make fun of me...
are you happy???

all day i thinking about you...
call you 100 times..
but you never pick up...

message you 1000 times...
but you never reply...

you make me worried..
you make me insane...
i always thinking about you...
don't you thinking about me either???

you so cruel...
you make me hate you...
i hate you...
i hope i never see you again...
never...
never in my life...

thank you cause make me suffer cause of you...
thank you...
it looks like i not make for you...

p/s: love is hurting me!
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, July 21, 2010

✖kekalahan aku,kemenangan mu✖

2 cinta utkku
gembiranya kau..
bahagianya kau...

kekalahan aku..
adalah kemenangan mu..

melihat aku terjatuh..terduduk..dan tersandung...
dan kau...tertawakan aku...

puas hati kau??
ketawa hingga keluar air matamu..

tidak mengapa..
aku tidak hirau akan ketawa mu yang mengilai...

mungkin..hari ini nasib aku malang...
tapi..esok tidak mungkin...

kau pasti akan kalah jua satu hari nanti..
mungkin bukan ditangan aku...
tapi mungkin ditangan orang lain yang jauh lebih kejam dari aku..

bila tiba masa itu...aku hanya mampu melihat kamu dari jauh...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, July 20, 2010

✖aku rindu kamu✖

0 cinta utkku
gelak tawa mu...
cerita donggeng mu
yang sering membuat aku ketawa..
suaramu..
jelingan mata mu...

oh...
semua itu pasti membuat aku keangauan..
sering kali bermimpikan kamu...
sering kali mengingati mu...

sentuhan mu..
kehangatan mu jua..
membuat aku rasa selesa untuk terus mendampingi mu..
aku suka bila kita bersama..
aku suka jumpa kau setiap hari...

adakah ini bermakna aku rindukan kamu??
ohh...
aku rindukan kamu...

pasti aku akan doakan kau dalam setiap doa ku...
aku amat menrindui mu..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖Yakinkan Aku✖

0 cinta utkku
sayang...
betulkah kau mencintai aku??
benarkah kau sayangkan aku??

sayang...
maafkan aku kerna ragu padamu...
bukan sengaja...

tapi...

kau tahu kan kisah silam aku..
aku seorang yang mudah serik...
seorang yang tidak ingin sejarah lalu berlaku berkali-kali...

sejak itu...
hati aku...
diri aku..
sukar untuk menerima insan lain...
mencintai dan menyanyangi insan lain...

aku tahu kau sayang dan cinta kan aku..
tapi bila aku meminta kepastian..
kau tidak meyakinkan aku...
malah kau berkata...
'jika itu yang kau rasa..mungkin itulah cara aku..'

oh...kau makin buat aku sukar untuk membuat keputusan..
kau makin membuat aku ragu-ragu pada dirimu..
kau membuat aku berfikir berkali-kali..

menyampahnya aku dengan cara itu...

sayang..
andai benar kau mencintai aku..
yakinkanlah diri aku...
aku tahu kau ikhlas..
tapi keikhlasan sahaja tidak mencukupi...

semoga kau dan aku capai kebahagiaan bersama~

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, July 12, 2010

✖bukan aku jangka✖

2 cinta utkku
perasaan ini tidak akn aku lupakan..ia memberi satu kepahitan dan sukar utk aku telan...tapi aku teme seadanya diri mu...sedangkan diri aku pun tidak sempurna...bukan semua benda yang kau dan aku ingin kan menjadi kenyataan...

saat itu..timbul rasa bersalah yang amat sukar utk aku ungkap kn..apetah lg melupakn semua yg terjadi..aku tahu..benda yang lepas usah lah dikenang...tapi andai aku diberi kuasa ingin ku kawal semua keadaan spt yg kau rancang kn...

aku bukan malaikat malah aku bukan bidadari..aku hanya la seorg manusia biasa..jd..ape yg berlaku dan akn berlaku bukanlah jangkaan aku..

ingin menitis air mata aku bila kau lakukan begini pada hati aku...aku ingin melihat kau gembira bersama aku..tapi..itu semua hanya lah kegembiraan untuk aku seorg..bukan kah kita pernah berjanji untuk kongsi gembira bersama-sama??

ingin maratap pon tiada guna..semua benda sudah terjadi..ape yang terjadi antre kita..aku trima dgn ht terbuka..aku suka bila kau mendampingi aku...

sekian~
p/s:ESPANA!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, July 7, 2010

✖bukan aku tak sudi✖

0 cinta utkku
dup..dap..dup..dap..
bunyi jantung ku..
hai jantung...degupan mu membuat aku rasa sngguh resah...

malam aku jmpe kau..
mlm kite sedang borak biasa..
tetbe kau berkata..
"jom kite kawen.."

aku terdiam..
melihat wajah mu..yg penuh dengan bermakna utk kata2 mu..
mata mu..mamandang aku penuh dengan penantian..
mulut mu..tiada senyuman menanda kan kau bukan jenaka..

aku melihat langit...
langit hitam..
mencari bulan..
namun tiada..
diam dan diam...

lalu dia bangun dan berkata...
"we talk about it later."
dan kau berlalu tinggalkan aku di anjung rmh ku...

selepas melihat kau hilang dikepekatan malam...
tiba-tiba...

terjerit aku dalam hati...
kalau la aku leh ckp aku sudi kan bagus..
tp..
aku tiada kekuatan utk menyuarakan nye..
kerna...
diri aku masih blm sempurna..

duhai kasih..
tunggu la aku...
bila diri ini sudah sempurna..
kecapi semua impian aku..
sama-sama la kite kecapi bahagia...


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Saturday, July 3, 2010

✖aku benci kau✖

2 cinta utkku
masa aku berkenalan dgn kau...kau sungguh menyakitkan hati aku...
masa aku berkawan dgn kau..kita kerap bertengkar...
bak kata kawan-kawan kite..
kau dan aku bagai kan anjing dan kucing..

tiap kali aku sua dengan kau..
pasti perang mulut pon berlaku..
kata teman-teman..
jangan pula kau dan aku kawen satu hari nanti...

tapi bila satu saat tuh berlaku...

kau sentiasa menemani aku saat aku duka..
kau sentiasa ingin membuat aku ketawa..
kau sentiasa membuat aku tersenyum..
kau tidak akn benar kan air mata aku menitis..
dan
kau cuba sedaya upaya untk menceriakn aku..

dan dalam diam..aku mula senang dengan sikap mu..

tika aku sedang sendirian dlm bilik..mendengar radio..tiba-tiba..
lagu YUNA mengalun..tajuknya "YANG SEBENARNYA"..

aku tersenyum sendirian..
dulu aku bencikan kau..
kerna kau sungguh 'annoying' aku..

dulu aku pernah mara kau..
kerna kau kerap sakat aku...

dulu aku pernah merengus dengan kau..
kerna kau merimas kan aku...

sekarang aku sungguh selesa denganmu..

kau pula memang suda lama menyimpan perasaan padaku..
sbb itulah kau menyakitkan aku..
kerna ingin mendengar suara aku..

akan aku simpan perasaan itu..


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, July 1, 2010

☁dun act like u know me but u dun!!☁

0 cinta utkku
hate when some1 act like know me but dun...

i know who am i..aku tau diri aku tahap yg mne..aku tau x salah u judge me...aku tau aku kne teme komen kau psl aku..tp..y??everything i do u nk komen...y???please give me some space to breath okeh..

aku kekadang jenis yg ske melalut..jenis skenk citer tp citer tuh xde kne mgne..tp..aku ske umpama kn citer aku..pusing2 dlu br aku the point..hahaha..

tp aku bkn jenis ske laga kan manusia atau belit kn citer...andai org tnye aku ape kes die dgn die..aku akn ckp.."sush nk citer..aku xnk dpt tittle mulut busuk..better ko tnye sndri.."..tuh sje..

ok..tuh xde kne mgne..juz nk explain aku jenis yg cmne..

back to the point is..i want some1 to paham aku..bkn story aku..aku xnk dgr komen psl org tuh..org nih..ok..thats mean ko da kutuk org tuh dan wat aku terpikir nk teme org tuh atau x...aku ske cara TTM aku..penah die dtg rmh..kmi lepak2..then aku mke sedey jmpe die..
kami berbual didpn rmh aku..then die tnye

TTM: ape mslh??
aku: xde ape la..(cm selalu aku jenis perahsia)
TTM: ckp la..jgn cmnih..cube ckp..

(okeh die da desak ckit maka aku pon ckp la ape mslh aku..mslh famili je..aku nih kalo mslh famili memg berat mulut giler2..berat..korg kalo bkn kwn sekolah aku..korg xkn tau latr belakang famili aku..even..bkn tau seluruh famili aku tau..hnye tau ape yg dorg nmpk je..)

tgh2 aku citer mslh aku..aku nages..nages dpn TTM aku..huhuhu..malu nye..aku xtau la die phm o x citer aku..tp die ckp..

TTM: dala..jgn nages...
aku: mne ada..(ske nafikn..hahaha)
TTM: ske sgt nafikan ek..(smpai lap air mte aku..)
aku: hingus xnk lap??hihihi..
TTM: lap sndri..

kami pon gelak sme2..hihiihi...die ckp lg..

TTM: sabar la ek...awk kn tabah..pape pon they ur famili..jgn lak nk lari kn dri ek..
aku: (senyum kelat..hihi)..
TTM: nt kite kwen dok rmh sndri..

ala..sekadar nk sdp kn aku je..hohoho..xpe la..lyn jela ckp die..xde mood nk bangkang..

ok..tuh br phm aku..aku tau die x phm story aku..tp die phm aku..aku xske org yg aku syg kutuk org yg aku syg..aku tau ko ada hak nk komen..tp jgn cmtuh..ko mkin wat aku benci ko..ok..

aku xske sgt judge org len..sikap o personaliti seseorg is subjektif..ble2 mse je ia leh berubah kn..aku akn ckp psl seseorg is..zero..if u nk tau psl die..u sndri talk to tge person..even aku da lme kwn..kwn dr aku umo 16 thn..aku hnye akn ckp benda baik je psl die..bnda buruk psl die..aku je tau..no komen aku akn ckp..bkn pe..dr aku bercerita buruk psl org..bek aku ckp diri aku lg buruk...ok??cermin dri sndri..aku tau kite nk komen tp!! better tutup mult la..

aku ske slh kn dri sndri even bkn slh aku..aku ske nages psl sume bnda even xde kaitan dgn aku..pelik kn??tp tuh la yg benar okeh..crying is my best frewn..

ko org yg aku syg..plz...juz hear what my story..dun komen org yg ada dlm story tuh..ko x knal die sgt..ko xde bsme die 24jm..plz..aku story coz aku nk ko phm aku..bkn story aku..pape hal aku citer,aku nk ko ckp..

ko: sabar la..mgkin ada hikmah..
ko: semoga berjaya..lulus o x..kite kne cube..(even da tau aku memg akn gagal..)
ko: knp sensitip nih???period ke??
ko: tabah la ek..nt kite pikir sme2 cmne nk setel kn..(nih cm phm ckit la mslh aku..cm aku ckp,"cmne nk setel kn nih?)

phm x??mgkin aku je yg phm citer nih..hihihi~..xde sape akn phm pon..

aku memg sush nk diphm k..tp tuh la yg benar..

p/s::: tgk youtube lg best..mls nk on fb..nt2 la..rse cm off fb je..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✔salah ke??✔

0 cinta utkku
aku xtau cmne nk mule kan citer nih..tapi..aku try luah kan menggunakan akal dan hati at the same time...

judging me memang x salah andai anda da kenal aku..tp..memg aku akn trse hati..tapi..give me some space to breath..jgn desak aku menerima 1 benda tuh dgn cpt..

ok..sometimes aku memg ske war2 kn bnda yg x pasti..cth..ujian MEDsi..hihi..ok..aku penah dpt ujian tuh tp aku gagal..(sedey nye)..even aku ada harap aku lulus ujian tuh tp aku x lulus...story pon begin..aku ada tnye kwn2 dlm fb sape ada amik ujian Medsi..ok la..tnye la coz i'm zero about the test..xpe la kn aku tnye..aku ckp lebey kurg cm nih.."sape ada amik ujian medsi??ujian tuh cmne??"..bkn aku nk riak,bongkak,bangga yg aku dpt ujian tuh..(aku tau ada org aggp aku cmtuh)..

soklan:salah ke tnye pendapat dan pandangan??

aku tau aku xkn LULUS ujian tuh..tp blm cube blm tau..not all yg kite guest it true kn??ok..ujian medsi tuh aku xdpt aku anggp die bkn rezeki aku..dan aku jdkn ia kenangan terindah..coz..aku penah ujian medsi!!hahahha..dlm famili aku..xde pon amik test tuh..(batak kn??)..

dan pas aku tau aku xdpt..memg sentap la..tp..aku rse aku x nages la..hmm..ok..aku seorg yg kuat nges..cewek..ape leh wat kn..da memg..huhuhu~..sape yg x kecewa??its worst nite mare ble dpt tau kite gagal..byg kan tulisan "GAGAL" tuh huruf beso dan merah...hohoho..sentap la..yep..aku mudah sentap..

aku dak yg penuh dgn emosi..sensitip segala sensitip..tp otak aku obligasi..aku jenis ske menangis..menangis hr nih o 3 hr kot..tp pastuh aku bangkit dan usaha..hahaa...x serik2..hihiihi..rezeki kn..try jela..peluang sila ambik k..

juz aku ske amik kesempatan terhadap manusia...huhuhuhu~perlu ke??xde kne mengne dgn idop aku pon...ape lg ek??owh ya..ada citer len..tp...tuh nt en3 len..


p/s::: bengkak nye hati..mate pon join sekali..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, June 30, 2010

...kita tiada jodoh??...

0 cinta utkku
jodoh bkn ditgn kita kn??tp..cmne nk tau yg die jdh kite??how??kite xkn tau kn??well...i love him..

tp knp mkin lme ht nih mkin sensitip...tiap gurauan die pasti aku akn sentap..tah la..apekah jiwa ini???adekah benar jika jatuh cinta membuat hati semakin sensitip..nmpk nye xdpt la aku menjadi seorg obligasi...

obligasi seorg yg mature bila berdepan dgn semua keadaan..sentiasa ada idea untuk setel kn nye..tp emosi lak..seorg yg hnye mampu duduk termenung melihat masalah itu..smpai bile ia nk setel...

jika kite bercinta...kne la mature..kne bertolak ansur..aku x pasti bila aku dgn die pasti aku akn bersikap childish..i dun know why..automatik ia terjadi...i hate it...i try to control it but my ego...terlalu tinggi..

aku tidak mengharap kan die sbg jodoh ku..tp..aku bersyukur jika die jodoh ku..sesungguh nye die yg terbaik ada didepan mata ku..aku xmoo jd seorg yg tamak haloba..

die pon sudah sentap dgn sikap aku..memukul die dgn sekuat ht aku..tp..kuat mne la kekuatan wanita spt aku yg berat 43kg dan tinggi hnye la 152cm...skt ke jika aku pukul die???

sikap aku semakin ngade2 dan gedikz..adekah die snggup bertahan??kite lihat sahaja la..antre aku dgn die ada jdh atau tidak...

sekian...



p/s:ini belog ke-2..still br..hihi~

...my wishing...

2 cinta utkku
not all wishing will be come true...not all our wish its will be the good thins..sometimes it worst...
wanna know somethings..most important relationship is famili...2nd is frend kn...

ape aku tau tentg persahabatan??nk tau 1 x..aku pnh gado dgn parents aku coz kwn..topik pling best is kwn la..krn kwn aku kena ceramah 24 jm..more then that la..7days a week..sometimes ble some of my siblings wat hal..so kne ungkit la..

aku xmo citer psl my father..either my famili...dun get wrong k...even aku senyap x bmkne aku xtau citer dlm fb..yep..aku tau..lg2 pergadohan antre shabat2 aku..maap...aku bkn nk baking..die atau ko..tp...aku sbg sahabat hnye mmpu memdengar..tp aku x mampu back antre korg..
maap la andai x ske aku berbaik dgn "musuh" korg...bkn ke "musuh" tuh dlu pnh menjadi sahabat korg???ok..let me talk as a mature..no..as ur fren yg menggunakn obligasi sbg akal dan hati..

kite pnh berkwn...(not me..is u)..dlu...aku x knal korg..aku knal korg dr kwn aku..yep..aku ske bkwn dgn korg dlm nih..shbt alam maya...sungguh indah..tiada penipuan berlaku..tp..knp???knp kau butakn mata dan pekakkan telinga...please dun be like childish..i love all of u..i like to be u all frenz..yep..a good frenz..even i'm not perfect human being..


mase aku tingkatan satu..aku kenal erti sahabat..even tidak sehebat selepas SPM..sahabat tingkatan 4 dan 5..muncul la sebenar...tp bak kata cikgu aku..sahabat sbnr adelah di Universiti..disitulah pelbagai ragam pon bermula...aku xleh nk cmpur coz bkn urusan ku..

tp..

pikir2 kan la..sampai bile nk pergadohan ini berlaku??until seorg dr kite menangis??atau seorg dr kite ilg di muka bumi nih???puas ke???jgn la kau dihasut setan wahai sahabat2 ku..kira untung andai ada org ingin minta maap...

aku tau kesilapan die sukar utk dimaap kn..even..aku pon ada kwn yg telah memalukn famili aku tp aku still maaf kn die...coz...remaja..jiwa remaja terlalu sensitip...kekadang aku pon kalah dgn perasaan itu..kan elok berterus terang dr ber-kias2..sbg sahabat..kn elok slowtalk dr bermusuh...coz..kite pnh bersahabat..even...aku dgn kwn aku pnh nk bersahabat semula dgn die..tp..die tidak hadir kn dri..dan semua ini seperti slh aku..

aku seorg yg mudah sentap..mudah terase..even benda itu ditujukan utk org len..tp...aku rse cm aku yg berslh...(aku x kuat mkn cili..coz aku x thn pedas..xde kne mengne??ada...phm kn)..coz aku cpt rse bersalah..even bkn slh aku...

sape kenal perangai mu??kenal cara mu??hnye sahabat...tiada laen kn??even aku tau ada antre kite ckp famili much better..meh aku tnye...all ur secret ur famili tau ke??tipu la all ur secret famili tau..ok..if ada..aku nk tnye..sape yg ko gtau dlu sblm famili..pasti kwn kn?sahabat yg ko trust kn??then u mntk advise dr kwn..br talk dgn famili kn???
if xde xpe..i have no idea to talk..aku xmao cmpur..aku hnye mampu mendengar..aku xtau punce dan aku xnk amik tau..dan aku xmo tau sape dalang nye...dan aku hnye nk tau...WE ALL BE FREN again!!!yep..kwn alam maya yg best..yg xde penipuan berlaku...

well...think about it..be PRO..not childish...plz la...we all grow up kn..no more fighting..slowtalk la..much better...turn down ur ego...then free ur heart...


Usagi Sailor Moon - Link Select